fredag 1 april 2011

Salt

Salt såg vi häromdagen. Och dagen efter häromdagen det som var kvar när Maken blev trötter. Eller om det var jag.



Evelyn Salt är en CIA officer som har svurit en ed om trofast tjänstgöring och att kämpa för sitt land. När hon blir anklagad för att vara en rysk spion flyr hon för att rentvå sitt namn och för att en gång för alla visa att hon är en sann patriot.


Himla bra film, och kul med en kvinna i huvudrollen som vanligtvis bara innehåller män som försöker rentvå sina namn. Maken tyckte också den var bra. En film som man aldrig riktigt visste vart den tog vägen, osäker in i det sista. Det gillar jag.
Jag gillar actionfilmer. Och drama. Och komedier. Hm, kort sagt gillar jag att se film när jag tänker efter. Och denna var klart sevärd.
Betyg ♥♥♥+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar