lördag 16 april 2011

Gud som haver av Inger Elfsberg


I ett obevakat ögonblick försvinner den tvååriga pojken Sebastian från sin mamma ute på gården och blir bortförd av en pedofil. Han hittas sedan av förskoleläraren Mattias som genast blir huvudmisstänkt och döms sedan för brottet. 

Men mamma Eva känner sig inte lättad, hon slipper inte ifrån den olustiga känslan av att det inte är över. Och en dag får hon ett brev från Mattias inifrån fängelset där han försäkrar henne om att han är oskyldigt dömd och att den skyldige fortfarande finns kvar därute. När polisen vägrar lyssna ser Eva ingen annan möjlighet än att börja göra egna efterforskningar. Snart inser hon att förövaren finns i familjens närmaste umgängeskrets.




Det här var en bok som jag sträckläste. Skrivspråket var lite märkligt men otroligt beskrivande tycker jag. Jag vet inte vad jag menar med märkligt egentligen men det var bra och väldigt lätt att se vissa saker framför sig. Sånt gillar jag. Att beskriva känslor är inte så himla lätt men hon lyckas otroligt väl, sen har hon detaljer i sitt skrivande som jag tycker var fantastiskt bra och välskrivet.
Boken får ♥♥♥♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar