fredag 1 april 2011

The Box

The Box

Handling:
Någonstans i USA, 1976. Norma och Arthur Lewis ställs inför ett moraliskt dilemma när en mystisk låda dyker upp vid ytterdörren. Reglerna är enkla - öppnar de boxen och trycker på knappen kommer de genast att bli förmögna. Men priset är att det innebär döden för en slumpmässigt utvald människa någonstans på jorden. De har 24 timmar på sig att fatta sitt livs svåraste beslut...

Jag tycker det var en suverän film. Lite annorlunda, vilket jag uppskattar eftersom jag ser ganska mycket film. Den stack ut lite.
Ruggig och engagerande, man satt och grunnade på vad man själv skulle ha gjort, och vad andra i min omgivning skulle ha gjort. Jag tycker det är fantastiskt att kunna komma på något sånt som tanken i den här filmen. Önskar jag kunde det!
Mitt betyg ♥♥♥+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar